Sportmerken op Instagram

Sportmerken, een fenomeen wat de afgelopen jaren zich sterk heeft ontwikkeld. Waar het bij sportmerken eerst draaide om alleen de sport, hebben zij zich steeds meer ontwikkeld en zijn ook op grotere fronten actief. Het draait heel erg om de marketing en hoe zij hun merk kunnen promoten. Hoe kun je er nou voor zorgen dat je via bepaalde kanalen mensen kunt triggeren om bij hun merk producten te gaan kopen? Juist, social media. Simpel en eenvoudig, oftewel Instagram!

Waarom Instagram?

Social media is een platform wat zich de laatste jaren flink ontwikkeld heeft. Facebook, Twitter, Snapchat en Instagram zijn platformen die eigenlijk niet meer weg te denken zijn uit de sociale maatschappij. Waarom Instagram als marketingplatform? Instagram is een platform waarbij mensen simpel een foto of video kunnen delen, liken en kunnen doorsturen. Het is de ideale mogelijkheid voor een bedrijf om eenvoudig reclame te maken. Een foto van een bepaald iemand met het merk zal de bekendheid van het merk doen toenemen. Hetzelfde geldt voor video’s. Wanneer er via Instagram een commercial gedeeld wordt van bekende sporters en het merk hierbij naar voren komt zal dit ertoe leiden dat mensen meer van het merk gaan opzoeken want immers hun favoriete sporter draagt iets en mensen willen op bekende mensen lijken. Dit zal ertoe leiden dat er een toename komt in de omzet.

Waarom Chatkracht?

De chatspecialisten zijn een ondersteunende service hierin. Ze kunnen mensen ondersteunen die op de Instagrampagina terechtkomen. Denk hierbij als vragen beantwoorden binnen 30 sec, het streefpunt van Chatkracht. Door de opgedane kennis kunnen de chatspecialisten de klanten verder helpen en doorsturen naar eventueel zelfs de website, wat weer een extra manier van verkoop is. Het is dus een goede mogelijkheid om de samenwerking te combineren waarmee bedrijven werk uitbesteden en Chatkracht dit zorgvuldig kan oppakken. Oftewel, een win-winsituatie voor iedereen!