Duurzame marketing
Heb je een duurzaam concept of product? Wij van Ecoteers begrijpen als geen ander dat het niet altijd even makkelijk is om je verschillende sociale mediakanalen te updaten. Wil je je bedrijf en/of producten effectief in contact brengen met jouw doelgroep, door middel van social media? Denk bijvoorbeeld aan platformen als LinkedIn, Instagram, Facebook, Twitter en TikTok. Het is mogelijk om je sociale media uit te besteden. Samen kijken we naar de beste vorm van social media uitbesteden.
Welke stappen worden er genomen bij social media uitbesteden?
Allereerst het social media onderzoek. Wil je op alle denkbare sociale media kanalen zichtbaar zijn? Dit is niet altijd nodig. Misschien zit jouw doelgroep namelijk helemaal niet op alle sociale media kanalen. Als je je social media gaat uitbesteden, kijken we op welke kanalen je doelgroep aanwezig is. Op deze manier ga je gericht te werk en worden er geen resources verspilt.
De tweede stap bij social media uitbesteden is het opstellen van een contentplanning. Bij een contentplanning kan je eigenlijk denken aan een kalender waarop alle sociale media uitingen worden vastgelegd en op welk kanaal dit gebeurd. Dit alles wordt gedaan op het ritme van jouw organisatie. Je doelgroep zit namelijk niet te wachten op 4 post per dag. Deze contentplanning kan ook tussentijds nog worden aangepast als we merken dat een onderwerp goed aanslaat of juist niet.
Bij social media uitbesteden zijn tussentijdse metingen erg belangrijk. Het is daarom ook goed om bij te houden waarom een post het beter doet dan een ander, hoe snel je kanalen stijgen en hoe dit komt. Een extra service bij social media uitbesteden is de maandelijkse update die wij je geven. Hierin staan alle resultaten en kijken we met elkaar naar verbeterpunten.
Wil je je social media uitbesteden? Dat kan! Ecoteers helpt je graag op weg. Wij willen niet alleen maar werk van je overnemen, maar ook kijken wat je zelf kan doen.