Belangrijke overwegingen bij het plaatsen van doosletters, zoals locatie en grootte.
Doosletters zijn een krachtige reclametool die veel bedrijven gebruiken om hun naamsbekendheid te vergroten. Deze letters staan vaak aan de buitenkant van bedrijfspanden, maar ze kunnen ook binnen worden geplaatst. Of je doosletters nu op het dak of in een raam plaatst, er zijn verschillende overwegingen die je moet maken voordat je begint met de installatie.
De belangrijkste factor van doosletters
De locatie is waarschijnlijk de belangrijkste factor bij het plaatsen van doosletters. Je moet ervoor zorgen dat de letters duidelijk zichtbaar zijn, maar ook dat ze toch niet te opvallend zijn. Als je bijvoorbeeld in een drukke stad woont, kun je er beter voor kiezen om de letters lager op het gebouw te plaatsen, of verscholen achter andere reclamemiddelen.
De grootte is ook een belangrijk element waarmee rekening gehouden moet worden. Je wilt dat je letters duidelijk zichtbaar zijn, maar je wilt ook dat ze niet té opvallend zijn. Al de letters te groot of te klein zijn, hebben ze geen effect en kan het alleen maar afbreuk doen aan de naamsbekendheid van je bedrijf.
Haakse lichtbakken voor meer zichtbaarheid
Sommige bedrijven gebruiken haakse lichtbakken om hun doosletters meer zichtbaarheid te geven. Deze verlichting is ideaal voor locaties waar veel mensen langslopen of er veel verkeer is. De haakse lichtbakken zijn vaak krachtiger dan gewone verlichting, waardoor de letters beter zichtbaar zijn in het donker. Als je doosletters met een haaks lichtbak plaatst, moet je wel rekening houden met eventuele wet- en regelgeving die kan worden toegepast op reclame uitingen in jouw stad of gemeente.
Doosletters maken een grote uitstraling voor elk bedrijf dat ze gebruikt. Door de juiste locatie en grootte te kiezen, zorg je ervoor dat je doosletters het meest effectief zijn. En met haakse lichtbakken kun je in het donker je bedrijf nog beter promoten. Als je deze overwegingen goed uitvoert, dan is er geen twijfel dat jouw bedrijf een stevige voet op de markt krijgt.