Altijd uitkijken voor een Google Penalty

Editorial links worden altijd in een artikel geplaatst omdat ze waarde toevoegen aan de lezer. Dit is het type hoogwaardige linkbuilding dat Google het leukst vindt, dus het heeft het laagste risico op boetes.

Aan de andere kant waarschuwt Google voor methoden voor het bouwen van links, zoals betalen voor links, overmatige gastposten en het uitwisselen van links.

Deze strategieën kunnen leiden tot boetes van zoekmachines als je niet voorzichtig bent.

Bouw aan jouw merk

Editorial links zijn om twee redenen geweldig voor het opbouwen van een merk. Ten eerste zal de link jouw bedrijf aan de publicatie koppelen. 

Je kunt dit gebruiken om vertrouwen op te bouwen wanneer mensen jouw site voor het eerst bezoeken. Daarom zie je vaak een gedeelte ‘uitgelicht in’ op de startpagina van een website.

De tweede is dat het type websites dat editorial links publiceert, vaak een groot publiek heeft. Wanneer ze een artikel publiceren waarin jouw merk wordt genoemd, word je blootgesteld aan mogelijk duizenden nieuwe mensen. Dit is geweldig voor het opbouwen van naamsbekendheid.

Schaalbare methode om links aan te trekken

Sommige redactionele linkbuildingstrategieën zijn zeer schaalbaar. Het kan veel energie kosten om iets te doen dat een editorial link waard is. Maar als je eenmaal het werk hebt gedaan, zul je merken dat veel mensen naar je willen linken.

Bedenk wat er gebeurt als je hoogwaardige inhoud maakt, zoals een enquête of nieuw onderzoek doet. Als de enquête interessant genoeg is om door één website te worden gedekt, zullen anderen waarschijnlijk hetzelfde denken.

Hoe je redactionele links kunt krijgen

Hier zijn vier strategieën voor het genereren van redactionele links om zo je linkbuilding te vergroten.

Onderzoek en statistieken

Het publiceren van origineel onderzoek en statistieken kan een geweldige manier zijn om redactionele links te krijgen. Dat komt omdat bloggers en schrijvers vaak vertrouwen op statistieken om hun argumenten te ondersteunen. Zij kunnen jouw bevindingen gebruiken in hun artikelen.

De moeilijkheid is om je bevindingen op een plek te krijgen waar schrijvers ze kunnen vinden.

Een manier is om pagina’s met statistieken te maken en deze te rangschikken in zoekmachines. Wanneer mensen naar een relevante term zoeken, wordt jouw pagina weergegeven en kan de schrijver besluiten jouw statistieken te gebruiken en naar jouw pagina te linken.

Klantenservice statistieken zoeken

Het probleem is dat het moeilijk kan zijn om deze pagina’s te rangschikken. En als ze niet scoren, zullen mensen je statistieken niet ontdekken.

Een andere mogelijkheid is om je bevindingen actief te promoten. Hier zijn enkele methoden die je zou kunnen gebruiken:

Stuur jouw bevindingen naar websites die al op relevante termen ranken en vraag hen om jouw resultaten aan hun pagina’s toe te voegen. Post over jouw enquête in relevante online communities. Plaats berichten op sociale mediasites zoals Twitter of LinkedIn. Promoot jouw statistiekenpagina met Google Ads.

PR-backlinks

Het versturen van persberichten is een gevestigde manier om media-aandacht en backlinks te genereren. Het moeilijkste deel van deze strategie is het creëren van verhalen die de moeite waard zijn om te behandelen. Je linkbuilding uitbesteden aan professionals houdt in dat je dit werk overdraagt, zodat je de vruchten kunt plukken zonder verdere hoofdbrekens.